تاریخ خبر آرشیوی : ۱۳۸۸/۰۳/۳۱ ۰۲:۰۷

وزير راه و ترابري در بازديد از استان يزد؛عمليات اجرايي راه آهن يزد اقليد در آينده نزديك راه اندازي مي شود


وزير راه و ترابري در سفر به استان يزد از مراحل اجرايي بخشي از پروژه هاي مصوب اين وزارتخانه در سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي) و دور اول و دوم سفر هيأت دولت به استان يزد بازديد كرد و از نزديك در روند اجراي اين پروژه ها قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، در اين سفر كه استاندار يزد ، نماينده مردم يزد و صدوق ، نماينده مردم تفت ميبد و نماينده مردم مهريز، خاتم، بافق، ابركوه در مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند حميد بهبهاني از پروژه هاي توسعه پاركينگ فرودگاه يزد به وسعت 36هزار متر مربع  و بازسازي ترمينال قديم اين فرودگاه ، تعريض پل همافر، احداث جاده كنارگذر شهرهاي ميبد و اردكان به طول 30كيلو متر و اجراي بزرگراه يزد - سورمق به طول 190 كيلو متر بازديد كرد.
وزير راه ترابري در اين سفر از آغاز عمليات اجرايي راه آهن يزد- اقليد در آينده نزديك خبر داد.
 حميد بهبهاني شبكه ريلي را به عنوان يكي از بهترين راه ها براي حمل و نقل و تردد عنوان كرد و تصريح كرد: تكليف ما در برنامه افق چشم انداز بيست ساله ساخت 25 هزار كيلومتر شبكه راه آهن مي باشد.
 وي ادامه داد : هم اكنون در سطح كشور نه هزار كيلومتر شبكه ريلي موجود مي باشد.
 بهبهاني افزود: بايد تمام شهرها و مراكز استان هم از طريق بزرگراه وهم از طريق شبكه ريلي به هم وصل شوند.
 وي به نقش سرمايه گذاران بخش خصوصي در امر احداث شبكه ريلي اشاره كرد و گفت: تلاش ما بر اين است که طي چند سال آينده، شش تا 12هزار کيلومتر راه آهن احداث شود تا 30 استان کشور به خط راه آهن دسترسي پيدا کنند.
 وزير راه ضمن تاكيد بر استفاده از مشاوران و پيمانكاران ايراني در تكميل شبكه ريلي اظهار اميدواري كرد: در ساخت راه آهن، شاهد يک انقلاب ريلي باشيم.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا